Nyheter

Värnamoföretag vann Guldstickan

Nyheter Pinewood vann marknadsföringspriset Guldstickan på årets Jönköpingsgala.

Pinewoods marknadschef Charlotta Malmberg blir intervjuad av galans konferencier Sofia Dalén. Bild: Press

Pinewood stod tillsammans med HV 71 och Unga ledande kvinnor i final om det ärofyllda priset Guldstickan som delas ut av Marknadsföreningen i Jönköping. Guldstickan har delats ut sedan 1992 till det företag, organisation, förening eller person i Jönköpings län som under året varit bäst på att marknadsföra sig. De nominerade bedöms av en jury utifrån kriterierna Affärsnytta, Uthållighet och Kreativitet. Det kan vara en stor eller liten kreativ insats som belönas, det viktigaste är att aktiviteten har lett till en iögonfallande marknadsföring och stor framgång för vinnaren.

Motiveringen till vinsten löd:

”Med gedigen, uthållig, personlig och okomplicerad kommunikation har varumärket Pinewood förtydligats och stärkts, genom att på ett trovärdigt sätt lyfta fram de egna medarbetarna i händelsernas centrum – mitt i verkligheten. Man har jobbat med det man har – tydliga värderingar, engagemang och ambition – och därigenom visat att ett varumärke som levs fullt ut banar vägen för både tillväxt och framgång.”

– Vi är oerhört stolta över att stå som vinnare av marknadspriset Guldstickan 2022. Utmärkelsen är ett ärofyllt erkännande av teamets hårda arbete för att skapa en stark och genuin kommunikation som lyfter varumärkets värden. Nu ska vi se till att fira detta ordentligt med hela Pinewood-familjen, som ju alla är en bidragande del till vinsten, säger Charlotta Malmberg, marknadschef på Pinewood.

Taggar

Dela