Nyheter

Skänker alla intäkter till cancerforskning under svarta veckan

Nyheter Pinewood har sedan tidigare valt att inte sänka sina priser under svarta fredagen, inte heller under svarta veckan kommer de att göra det. I stället vill team Pinewood bidra till något som känns bra i hjärtat. I stället för att sänka vill företaget skänka.

Pinewood skänker alla intäkter under svarta veckan till cancerforskning. Bild: Press

Pinewood kommer oavkortat att skänka vinsten från alla köp via deras svenska e-handelsförsäljning under den här veckan till den livsviktiga cancerforskningen. Helgens insamling blir en fortsättning av initiativet #pinewoodmotcancer.

Statistiken talar sitt klara språk. En av tre människor får cancer. Men alla drabbas. Ett cancerbesked kastar omkull tillvaron både för den som drabbas och dess anhöriga. Team Pinewood är inget undantag från statistiken, även de har drabbats hårt av cancerns framfart. Flera i teamet har kämpat och kämpar mot sjukdomen, både med egen cancerdiagnos men även som nära anhörig. Därför ligger det Pinewood väldigt nära hjärtat att göra en insats i kampen mot cancer.

– Forskningen måste fortsätta framåt. Barn och barnbarn ska inte behöva oroa sig för cancerbesked, säger Glenn Rydén, lageravdelningen Pinewood.

– Om vi hjälps åt kan någon få mer tid tillsammans med sin pappa än vad jag fick, säger Susanne Heydl, kundtjänstavdelningen Pinewood.

Fotnot: Pinewood är ett småländskt familjeföretag från Värnamo som sedan 1996 brinner för ett aktivt friluftsliv. Företaget skapar kläder och utrustning inom segmenten outdoor, jakt, fiske och hundsport, och finns representerade i både Sverige och i Europa. Varje söm i varje plagg är designad med erfarenhet, kunskap och omtanke, i Värnamo. Med sina rötter och liv i skogen är Pinewood djupt medvetna om det ansvar ett globalt klädmärke har för klimatet och hållbarhet är en viktig fråga för företaget.

Taggar

Dela


1 reaktion på Skänker alla intäkter till cancerforskning under svarta veckan

Kommentarsfunktionen är stängd