Nyheter

Frukostmöte med näringslivet

Nyheter Frukostmackor, kaffe och trevligt sällskap. Det var huvudingredienserna när det arrangerades ett frukostmöte i Vandalorum i dag.  

Ulf x 2 på frukostmötet. Eriksson och Annvik var efternamnen.  [1/5]

Finnvedens Säljkraft berättade om hur man gör film. Från vänster Auton Tibratt, Jonas Gallneby och Keving Bang.  [2/5]

Morgonpigga.- Ett 100-tal företagare kom till frukostmötet.  [3/5]

Värnamo Näringsliv, Värnamo Företagareförening och Företagarna arrangerar frukosten tillsammans.  [4/5]

Har frukostmöte en gång i månaden.  [5/5]

Värdar för frukostmötet var Värnamo Näringsliv, Värnamo Företagareförening och Företagarna. Efter att frukosten var intagen började mötet med att Ulf Annvik, vd för VNAB, hälsade deltagarna välkomna. I det här faller handlade det om cirka 100 personer, företrädare från näringslivet och kommunen.

Annvik började med att konstatera att allt fler företag ansluter sig till VNAB. Några av dessa företag fanns på plats och hälsades välkomna till gemenskapen med en varma applåder.

Stina Goof, som arbetar med utvecklingsfrågor på Värnamo kommun, var först ut av morgonens talare.
 Hon berättade bland annat om de olika upphandlingar som kommunen genomför varje år. Hon presenterade en kortare film, där en köttroducent i Hamra presenterade sitt tänk när det gäller sitt företag och vad som krävs för att lyckas med bra upphandling med kommunen.

Största applåderna fick hon när hon började prata om kommande program i SVT: Nästa torsdag kommer det första programmet från Antikrundan i Värnamo att sändas, berättade hon.
 Hanna Linell är projektledare på VNAB och hon berättade sedan om en av vårens höjdpunkter.

– Den 5 april arrangeras den stora Näringslivsgalan på Gummifabriken. Nu har vi släppt biljetterna, sa Linell.

Sedan blev det en stund som handlade om kultursponsring.

– Men det är ingen sponsring, utan en satsning på framtiden. 
Det sa Rune Larsson, med anledning av att det säljs tangenter som ska bekosta den nya flygeln i Gummifabriken.

Rörlig kommunikation var temat när Finnvedens Säljkraft tog över mikrofonen.
 En video på 1,5 minuter säger mer än 1,5 miljoner ord, påstod Jonas Gallneby. 
Vidare påstod han att många föredrar video, framför det skrivna ordet.
– Video ger uppmärksamhet och engagemang och kommer att öka er försäljning, var budskapet.
 Exempel på detta var enligt Gallneby de olika sociala medierna, där videor blivit mycket populära.

– Ni kommer att få betydligt fler som tittar på era inlägg och ni lägger upp filmer, fortsatte Jonas

Taggar