Nyheter

Byggvaruhus svarar läsare

Nyheter I veckan hörde en läsare av sig, efter att Postnord lämnade deras planerade leverans hos grannen. Nu svarar byggvaruhuset Hornbach läsaren i ärendet.

Den felaktiga leveransen. Foto: Privatbild

Läs svaret i sin helhet nedan:

”Hej,

Vi har nu fått ett svar från berörd avdelning som vi lyfte detta ärende till. De har varit i kontakt med Postnord för att se om det verkligen inte finns något vi kan göra så att det levereras till er. Tyvärr har vi ingen möjlighet att styra över leveransen på det sättet, utan det är upp till chauffören som får avgöra om det går att köra på vägen utan att det blir någon skada eller risk för att fastna. Oftast har det med tjälen att göra och det är vanligt vid dessa tider. Det är en bedömning som görs inför leveranser.

Vi beklagar verkligen detta och har därför bara två alternativ att erbjuda er. Första alternativet är att leveransen går i retur och ni blir fullt återbetalda. Den returfraktkostnad som det vanligtvis är annars, står vi för i detta fallet. 

Alternativ nummer två är att leveransen budas ut till er, men detta är inget som vi varken kommer stå för eller administrera utan det är något som ni själva får hantera i så fall. Om ni önskar göra detta kommer vi ta reda på exakt vart försändelsen kan hämtas.

Det ska självklart inte vara såhär krångligt att få en beställning till sig, och vi beklagar återigen att det är dessa problem.

Med vänliga hälsningar

Hornbach byggmarknad AB”

Taggar