Nyheter

Brister i pandemilagshantering framkallade inspektion

Nyheter Användning av samma bestick, obefintliga avstånd och oorganiserad köbildning. Brister i hantering enligt pandemilagen framkallade en oanmäld inspektion på en restaurang.

Under veckan fick kommunens livsmedelsinspektör rycka ut efter att ett klagomål på en av kommunens restauranger inkommit till samhällsbyggnadsförvaltningen. 

”Jag åt lunch på ………… i går. De behöver nog hjälp med sin coronahantering. Är en besökare/gäst smittsam så genererar det troligen 25 nya fall därifrån. Besökare tar från en buffé med samma bestick och avståndet mellan besökare blev ibland 30 centimeter. Gästflödet möts på flertal platser. Inget kändes bra, så kanske lite vägledning från er kunde vara på sin plats”, skrev uppgiftslämnaren. 

Den 29 januari utförde kommunen en livsmedelsinspektion.

I skrivande stund är det oklart vad inspektionen resulterade i.

Taggar