Uppmärksammar medarbetare i en ny kampanj
Nyheter Jönköpings Länstrafik uppmärksammar medarbetare i en ny marknadsföringskampanj.
Med start på den internationella kvinnodagen den 8 mars lanserade Jönköpings Länstrafik en ny marknadsföringskampanj. 12 kvinnor i olika roller, från busschaufförer till it-strateger och driftchefer. Alla med en gemensam nämnare: dagligen arbetar de för att utveckla regionens kollektivtrafik. Deras vardag har porträtterats och marknadsförs i såväl traditionella och digitala kanaler.
– Den här kampanjen är startskottet för kommande aktiviteter där vi vill lyfta fram människorna bakom kollektivtrafiken, för att skapa förebilder och väcka intresse för alla olika yrkesroller – och för att visa att det inte bara är män som jobbar med bussar och tåg. Att lyfta fram 12 av alla fantastiska medarbetare som finns inom kollektivtrafiken kan kännas lite. För det är faktiskt så att Jönköpings Länstrafik sysselsätter, direkt eller indirekt genom upphandlade entreprenörer, ett par tusen personer i vår region. Vi vill visa uppskattning för vad alla dessa personer bidrar med varje dag – för oss som verkar och reser i och genom vår region, säger My Westerlund, marknadskommunikatör på Jönköpings Länstrafik.