Sofie ska marknadsföra Gummifabriken
Nyheter Från reklamare till marknadsförare är inte steget speciellt långt Ett kliv som Sofie Svensson från Värnamo nu har tagit.
Invigningen av Gummifabriken närmar sig i snabb takt.
I samma takt arbetar nu Gummifabriken med att profilera sig, marknadsföra sin verksamhet och framförallt se till att invigningen den 15 september blir något alldeles extra.
– Invigningen kommer att bli så grymt häftig, jag tror inte folk förstår hur stort det här är.
Det stora auditorier med plats för över 400 personer, en biograf med tre dukar som kommer att bli bland det bästa som går att uppleva, det kommer att bli häftigt, säger Sofie Svensson.
Gummifabriken är ingen ny upplevelse för henne.
Som reklammakare var hon en gång i tiden med om att jobba fram ett snyggt g, som skulle finnas i en logotyp.
Nämligen samma g som nu finns i Gummifabriken logotyp. G:et finns i all marknadsföring, planscher och flaggor, ja det mesta som har någon koppling till Gummifabriken.
– Nu ska jag fokusera på att sprida kunskap om vad som händer här på Gummifabriken.
Och om vad som kommer att hända i samband med invigningen den 15 september, slutar Sofie Svensson.
I bakgrunden flaggan med logotypen som Sofie Svensson var med om att framarbeta.