Gummifabriken marknadsfördes
Nyheter Under en knapp timme under fredagen stod Gummifabriken i centrum på Värnamodagarna.
Ledningen för Gummifabriken och kulturchefen fanns på plats för att berätta om sina visioner om Gummifabriken.
Anita Johansson som är kommunens kommunikationsansvarige ledde en utfrågning där Gummifabrikens verksamhetschef Tobias Hörnquist deltog, liksom kulturchefen Lars Alkner, företagscoachen Adam Svensson sam Campus verksamhetschef Enikö Ohlsson.
Samtliga i kvartetten berättade i smått lyriska ordalag om fördelarna med Gummifabriken.
– Gummifabriken ger en bra infrastruktur åt kulturen, konstaterade Lars Alkner.
Kombinationen med Campus och nystartade företag kan generera mycket positiv var en annan åsokt.
Tobias Hörnquist fastslog att Gummifabriken är viktig för att öka Värnamos attraktion.
Enikö Ohlsson berättade om vad som kommer hända på campus i höst.
– Vi kommer att ha 220 elever som studera på plats. Dessutom 60-70 personer som ska läsa på distans.
– Dessutom kommer cirka 100 personer att läsa övrig vuxenutbildning, sa Ohlsson.