Arbetet är i gång inför näringslivets egna Almedalsvecka
Nyheter Business Gnosjöregion (BGR), som omfattar de fyra GGVV-kommunerna – Gislaved, Gnosjö, Vaggeryd och Värnamo – har nu startat arbetet inför årets upplaga av Vision Days.
Årets tema, attraktivitet, sätter fokus på hur Business Gnosjöregionen kan stärka GGVV-regionen och möta utmaningar som kompetensförsörjning, arbetskraftens omställning och innovation. Det handlar om att skapa en region där både företag och människor vill utvecklas, blomstra och stanna kvar.
Vision Days 2025 äger rum under hösten och kommer att erbjuda spännande programpunkter, engagerande föreläsningar och unika möjligheter till nätverkande. Med temat attraktivitet lyfts vikten av att bygga en hållbar, inkluderande och framåtblickande region – sett ur både ekonomiska, sociala och kulturella perspektiv.
Den som får äran att projektleda arrangemanget är egenföretagaren Charlotta Hellström, som har en gedigen bakgrund näringslivet, med erfarenhet från både stora globala företag som 3M PELTOR, Thule och Handelsbanken, samt medelstora bolag.
– Det är en ära att få leda arbetet med Vision Days i år, säger hon. Det känns verkligen roligt att kunna bidra till en stark lokal förankring, och vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att delta i de viktiga samtalen om hur vi kan stärka regionens attraktivitet och framtid. Som inflyttad västmanlänning – jag flyttade hit från Stockholm för 19 år sedan – har jag en personlig förståelse för hur viktigt det är att en region både är attraktiv att bo och arbeta i. Det gör detta uppdrag extra meningsfullt för mig. Att arbeta med en regions attraktivitet är en ständigt pågående process, och något jag som inflyttad reflekterar över regelbundet.