Gnosjö

Emil från Gnosjö vinnare i entreprenörskapstävling

Gnosjö I konkurrens med 100 av landets mest drivna unga entreprenörer i åldern 18-20 år har Emil Falk från Gnosjö lyckats vinna Emax Challenge under Emax Sverige 2021.

Emil Falk från Gnosjö vann entrenörskapstävlingen Emax Challenge under Emax Sverige 2021. Foto: Privatbild

Mellan den 20-24 juni har entreprenörskapskonferensen Emax Sverige arrangerats för 20:e gången. Detta år ett speciellt år då konferensen varit ett helt digitalt event med utgångspunkt från Emax egen studio i Örebro. Unga entreprenörer i åldern 18-20 år från hela Sverige deltog efter att ha mottagit ett stipendie för sitt unika entreprenörskap. Under Emax har även entreprenörskapstävlingen Emax Challenge genomförts där Emil Falk med en imponerande prestation var en av två vinnare av entreprenörskapsresa till San Francisco.

– Det här känns såklart helt fantastiskt. Jag vet inte vad jag ska säga, jag är mållös, säger Falk direkt efter vinsten.
 
På Emax har deltagarna fått ny inspiration, kunskap och nätverk genom att lyssna på föreläsningar, vara aktiva i workshops och framförallt nätverka både med varandra för utvecklas i sitt entreprenörskap. Något som Emil är väldigt bra på.  

– Det har varit superlärorika dagar och jag har verkligen haft kul med min grupp och i utmaningarna. Min drivkraft kommer från att jag älskar att starta projekt och genomföra dem. Jag tänker ofta ur en entreprenörsvinkel helt enkelt och ser möjligheter i allt. Jag tror det kommer från mina föräldrar och även från UngDrive Academy där jag lärt mig mycket, säger Emil.
 
Tävlingen Emax Challenge är en tävling från måndag till onsdag där deltagarna har utmanats i sitt entreprenörskap. På måndagen och tisdagen skapade deltagarna i lag affärsidéer kopplade till FN:s globala Mål 11, 12 och 13. Tävlingen avslutades på onsdagen med individuella tävlingar där de löste entreprenörscase samt utmanades i hisspitch och guestimate. Just gruppkänslan och gemenskapen i grupper om 12 personer med en egen coach har varit stort fokus under Emax.

– Det började med att vi utgick från de globala målen. Efter ganska mycket research hittade vi att det gick att göra mjöl från insekter. Då utvecklade vi det genom Emax Business Model och förbättrade i valideringsprocessen.
 
En imponerande siffra är att det under detta digitala event har varit hela 779 unika möten mellan deltagare. 779 träffar är ett tydligt bevis på nätverkande där att driva företag, personlig utveckling och tips kring ledarskap och marknadsföring har varit de ämnen som flest velat diskutera på förhand.

– Vi som organisation är väldigt glada att återigen lyckats skapa ett Emax Sverige 2021 som skapat minnen för livet för deltagare. Det är utmanande med ett helt digitalt event och vi är stolta över att vi lyckats förmedla en Emaxkänsla genom skärmen. Att läsa responsen från deltagarnas upplevelse har gett mig gåshud, säger Emax Sveriges vd, Jonathan Rudman. 
 
Det 20:e Emax som första gången genomfördes helt digitalt blev en succé.

Källa: Pressmeddelande från Emax Sverige

Taggar

Dela


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *