Jobb

Internationell kundsupport

Jobb SealEco i Värnamo har en ledig tjänst.

Internationell kundsupport

We make waterproofing easy”

SealEco erbjuder innovativa lösningar för byggnaders klimatskal som ger vatten- och väderskydd för ökad livslängd hos byggnader och konstruktioner. Våra gummidukar används även i liningapplikationer som geomembran för dammar, övertäckning av avfall eller tillverkning av tankar för industrin. Vi förstår och löser dina behov med hjälp av kompletta och marknadsledande helhetslösningar som möter högt ställda krav på långsiktighet och miljötänkande.

SealEco ingår i Nordic Waterproofing Group med över 920 anställda och verksamhet i nio länder. Nordic Waterproofing Group är noterat i segmentet Mid Cap på Stockholmsbörsen (Nasdaq Stockholm).

Med en omsättning på 2200 MSEK har vi ekonomiska resurser som krävs för att ta varje projekt i mål. Huvudkontor för SealEco med utveckling, marknad, produktion och lager finns i Värnamo, Sverige. Försäljning och prefabricering sker också genom egna bolag i Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Polen och Turkiet. Läs på www.sealeco.com

Internationell kundsupport

Vi söker en entusiastisk och positiv medarbetare som talar tyska, engelska och svenska till vårt team på kundsupport. Du trivs med att möta kunderna på ett förtroendefullt och serviceinriktat sätt. Du har samtidigt en förmåga att lösa uppkomna frågeställningar för stunden, men också sådant som påverkar i det längre perspektivet.

Vårt kundsupport-team har dagligen kontakter internt med specialister, ledare och chefer på olika nivåer, både nationellt och internationellt, men också nationella och internationella kunder. I ansvarsområdet för just den här tjänsten ingår att öppna upp för nya kundkontakter i Tyskland, vilket kräver ett genuint intresse för marknad och försäljning.

För att trivas i rollen är du nyfiken, tekniskt intresserad och skicklig på att etablera professionella relationer och lösa uppgifterna både enskilt och genom samverkan.

Vi erbjuder en internationell miljö, som präglas av utveckling och stark framåtanda. Besluten fattas nära den dagliga verksamheten och Kundsupport är en del av Marknad- och Försäljningsavdelningen. Det mesta av arbetet sker genom affärssystemet och i samarbete med kollegorna på företaget och kunderna.

Tjänsten rapporterar till Gruppchefen för Kundsupport. Placeringsort: huvudkontoret i Värnamo.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Kundsupport till internationella och nationella kunder.
  • Säljstöd till alla våra marknader.
  • Registrera och administrera leveranser och kundorder.
  • Uppdatera prislistor, kundregister och rapportera statistik.
  • Betalningsbevakning och reklamationshantering.
  • Avropa handelsvaror enligt avtal.
  • Boka frakter, beräkna kundbonus.
  • Driva, utveckla och stödja befintliga kunder på den tyska marknaden samt söka efter nya potentiella kunder och affärsmöjligheter.

Din profil

Vi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning.

Du skall ha 3–5 års erfarenhet av liknande arbete, gärna i en internationell miljö eller i en koncernstruktur. Din personlighet är lika betydelsefull för tjänsten som dina övriga meriter.

Krav

  • Talar och skriver svenska, engelska och tyska på ett affärsmässigt sätt
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt goda kunskaper i Office-paket
  • Erfarenhet av att arbeta i en administrativ serviceinriktad roll te x med kundsupport eller som försäljningsassistent.

Merit

  • Erfarenhet av försäljning eller internförsäljning
  • Talar och skriver på franska
  • Erfarenhet från byggbranschen
  • Eftergymnasial utbildning eller högskola som är relevant för tjänsten.

Välkommen att söka tjänsten senast 8 januari 2019. Du ansöker direkt via www.codeq.se under rubricerad tjänst.

Rekryteringen görs i samarbete med Codeq AB. Information lämnas av Rekryteringskonsult Anette Andersson 0708-95 25 66.

LÄS MER OCH ANSÖK HÄR (länk)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *